Nemojte da vam newsletter završi u spamu

Nedavno nam se jedan od naših klijenata požalio kako mu velika većina e-mailova poslanih kroz Mailchimp završi u spamu njihovih korisnika. Iako je Mailchimp jedan od najpoznatijih newsletter servisa koji jako pazi da se vaši mailovi dostave kako treba krajnjem korisniku, a njegova konfiguracija je krajnje jednostavna, na neke osnovne parametre treba obratiti pažnju da vam domena ne bi završila na lošem glasu – što u svijetu mailova znači da će vaš mail završiti u spamu/junku.

Da nešto nije u redu s vašim newsletterom možete i sami vidjeti ako u izvještaju poslane kampanje imate previše bounca (doslovan prijevod je odskakivanje, ali odnosi se na odbijanje primateljeva poštanskog pretinca tj. njegovog servera da primi vašu poštu). Mailchimp dijeli bounce rate na hard i soft. Hard bounce nastaje kada newsletter pošaljete na email koji ne postoji ili je vaša email adresa blokirana na serveru gdje se mailbox nalazi.

Soft bounce pokazuje određene poteškoće sa adresom, koja postoji, a evo nekoliko mogućnosti:
• Poštanski sandučić je pun
• Poštanski sandučić nije ispravno konfiguriran
• Poštanski sandučić nije aktivan
• Poslužitelj e -pošte primatelja ne radi ili je izvan mreže
• Poslužitelju e -pošte primatelja poslano je previše e -poruka u određenom vremenskom razdoblju
• Poruka e -pošte je prevelika
• Naziv domene ne postoji
• Poruka e -pošte blokirana je zbog sadržaja
• Poruka e -pošte ne zadovoljava pravila poslužitelja primatelja
• Poruka e -pošte ne zadovoljava DMARC zahtjeve poslužitelja primatelja za provjeru autentičnosti
• Poruka e-pošte ne zadovoljava zahtjeve poslužitelja primatelja za zaštitu od neželjene pošte
• Poruka e-pošte ne zadovoljava zahtjeve poslužitelja primatelja za protuvirusne programe
• Poruka e -pošte ne zadovoljava zahtjeve pošiljatelja poslužitelja primatelja
• E -pošta se ne može prenositi između poslužitelja e -pošte.
• E -pošta se ne može prenijeti iz nepoznatih razloga.

Kod izvještaja svakog newslettera možete pogledati razlog svakog maila zašto je Bounced.

Ako je lista prevelika gotovo sigurno imate problem sa spam filterima vaših korisnika.

Najčešći problem je što niste kako treba verificirali email s kojeg šaljete newsletter, a zatim i autentificirali domenu maila s kojeg se šalje. To su dva postupka koja morate napraviti – prvim dokazujete da ste vlasnik domene s koje šaljete mail, a s drugim dodajete potvrdu na vaš server da je newsletter poslan s Mailchimpa vaš. Da pojednostavnimo, ako je email s kojeg šaljete newsletter info@vas-atvrtka.com onda verifikaciju radite tako da Mailchimp pošalje email na tu adresu. Ako imati pristup tom emailu (a pretpostavlja se da imate) onda samo trebate prepisati kod koji vam dođe u emailu potvrde. Dobiveni broj unesete u Mailchimp:

Za drugi dio treba vam pristup serverima gdje je registrirana vaša domena. Najčešće se to nalazi kod vašeg hosting providera i najčešće možete i sami to dodati kroz CPanel u Zone Editoru. Mailchimp će vam sam kod procesa javiti što upisati u CNAME record:

Kad to napravite morate pričekati da se ti podaci propagiraju (proces distribucije parametara o domenama koje se dijele među serverima na internetu):

Kad to prođe domena će biti i autentificirana, ne samo verificirana:

Ovim procesom potvrđujete svakom serveru na kojem vaši klijenti drže svoj e-mail da newsletter poslan s domene info@vasa-tvrtka.com, iako poslan preko Mailchimpa, je zaista poslan u vaše ime.

Scroll to Top