Tko je svratio? Odakle je došao? Koliko se zadržao? Koristite prave alate i saznajte baš sve o svojoj web stranici

Izrada web stranice samo je početak procesa digitalnog pojavljivanja vaše tvrtke. Nakon lansiranja stranice dobro je pratiti i tko sve dolazi na stranicu, te kako se ona ponaša na Internetu.

Našim partnerima Promociji bb za sve klijente s kojima imaju ugovor o suradnji koje uključuju i web stranice, organizirali smo sustav nadzora i upravljanja svih ovih admin alata. Za korištenje tih alata bitno je da imate račun na Googleu – bilo besplatan s njihovom @gmail.com domenom ili naplatni ako koristite njihov profesionalni poslovni komunikacijski paket G-Suite.

Preporučujemo da se na svaku web stranicu (unutar programerskog koda) prvo ugradi skripta napravljena na Google Tag Manager čime se olakšava postavljanje svih ostalih kodova. Kodovi koje ugrađujete najčešće služe u marketing potrebe za praćenje ponašanja vaših klijenata, povezivanju sa socijalnim mrežama (Facebook, Instagram, Twitter i sl.), te praćenje pravilnog rada stranice. Google Tag Manager (GTM) je zamišljen kao centralno mjesto gdje možete unijeti sve ostale.

Evo primjer jednog GTM koda za web stranicu na kojoj pratimo Facebook usere, generalnu statistiku preko Google Analyticsa i dostupnost stranice pomoću Pingdom alata:

Nakon što programer unese GTM code više nema potrebe za njegovim radom, jer sve ostale izmjene i dodavanja radite preko GTM sučelja.

Druga stvar koju svakako preporučujemo je otvaranje Google Analyticsa – to je jedan od najboljih alat za praćenje i analiziranje prometa vaše web stranice. Uz to je besplatan za korištenje. Jednom kad se aktivira na web stranici on prati svakog posjetitelja, a prema podacima koje možete iščitati iz Analyticsa doći ćete do spoznaje tko su vaši posjetioci (dob, spol, lokacija itd.), što konkretno traže na vašoj stranici, kako su vas pronašli, koliko se često vraćaju te mnoge druge informacije koje će biti krucijalne za napredak vašeg online poslovanja.

Osim nadzora tko su oni koji dolaze, dobro je pratiti i kako vas klijenti nalaze, a to će najčešće biti preko pretraživača od kojih je najpoznatiji i najkorišteniji Google. Da biste znali kako vas Google “vidi” i detaljnije informacije o pretraživanju vaše stranice trebalo bi se registrirati na Google Search Consolu. Registracija je vrlo jednostavna – samo unesete URL vaše stranice, nakon će on tražiti da dokažete da ste vlasnik iste. Da je stranica vaša možete dokazati tako da je na njoj već instaliran code bilo Tag Managera, bilo Analyticsa ili možete uploadati u root folder vašeg weba jedan autorizacijski fajl (za to vam treba ili pristup FTP-om ili kroz cPanel hosting sučelje). Nakon što ste to napravili i nakon nekog vremena sustav će početi pratiti odakle dolazi posjetitelji vašeg weba, imaju li kakvih grešaka (404 – page not found i sl.) kao mnoštvo drugih korisnih informacija o ključnim riječima pomoću kojih vas nađu i sl.

Korisna stvar za registriranje na pretraživaču je da imate pripremljenu Sitemapu (to bi trebao web developer pripremiti) gdje se nalaze svi linkovi na vašoj stranici koje bi pretraživači trebali pregledati i indeksirati (proces gdje oni “pamte” sadržaj vašeg weba da bi ih njihovim korisnicima mogli prikazati ako zadovoljite uvjete pretrage). Te sitemape registrirate na svakom pretraživaču gdje želite da se vaša stranica pojavljuje. Naravno, ako to i ne napravite ne znači da vas navedeni pretraživači neće pronaći na neki drugi način (link na nekoj drugoj stranici i sl.).

Iako sve statistike ukazuju da 90% svjetskih web pretraga odradi Google, nije loše (a i besplatno je) registrirati se na Bingu i Yahoou, koji drže zajedno 5-6% pretraga. Također, ako ima potrebe (recimo da ste turistička agencija ili hotel) možete se registrirati i na ruskom Yandexu ili kineskom Baidu.

Ako je vaša stranica ključna za vaše poslovanje (news portal, ecommerce, booking sustav,…) njezina dostupnost i funkcionalnost je bitna – tada je moguće registrirati stranice na neki od servisa (plaćaju se) za nadzor dostupnosti stranice (recimo Pingdon) koji, osim je li stranica on-line, može pratiti i radi li kako treba određeni segment iste (logiranje, slanje newslettera, transakcije i sl.). Navedeni servis može, recimo, svakih pola sata pokušati nešto kupiti u vašem shopu da se uvjeri da sve radi kako treba, a ne da vam to jave korisnici ili, još gore, da primijetite za par dana na padu posjetitelja stranice. Korisnici usluge naših partnera Promocije bb održavanja stranica imaju uključeno neke od ovih alata u sklopu redovitog održavanja.

Da vam stranica dobro radi možete provjeriti i s nekim od site testing alata. Evo nekih koji znaju dati ocjene brzine i kvalitete prikaza stranice. Napominjem da dosta toga ovisi i o samom hostingu, ali svakako i o webdeveloperima.

Evo kako izgledaju izvještaji za ovu web stranicu:

Registracija na sve navedene servise omogućava skupljanje ogromne količine podataka o radu vaše web stranice. Da bi ta šuma podataka bila od koristi bitno je znati pročitati iste s razumijevanjem. To će pomoći u donošenju pravilnih poslovnih odluka. Izvještaje možete gledati i analizirati u svakom programu zasebno, a možete koristiti neke od servisa koji ih skupljaju iz svih izvora i daju mogućnost izvještavanja s jedne točke. Jedan od takvih je Googleov Data Studio. Svojim klijentima s našim partnerima ovakve izvještaje radimo i generiramo jednom mjesečno, ali, što je još bitnije, čitamo ih i šaljemo preporuke koje u njima otkrijemo. Takvo ponašanje izgleda nam odgovorno i mudro s obzirom na to da ste uložili financijska sredstava u izradu vlastite web stranice, a sama tehnologija omogućuje vrlo detaljnu analizu svojih posjetitelja – šteta ih je ne iskoristiti, zar ne?

Evo primjer jednog izvještaja za Google Search Consolu:

Ako imate pitanja, ako je neka informacija zastarjela ili trebate pomoć o svemu navedenom javite nam se. Naći ćemo rješenje i za vaš problem.